Utama > Uncategorized > Provokasi : Kecewa pihak berkuasa tidak profesional

Provokasi : Kecewa pihak berkuasa tidak profesional


JOHOR BAHRU – Banyak pihak menyuarakan rasa kecewa ke atas pihak berkuasa yang memandang ringan terhadap satu gangguan ke atas ceramah Pakatan Rakyat (PR) di Bandar Seri Alam di sini, baru-baru ini.

Terbaru, Pemuda DAP Johor kecewa dengan tindak tanduk polis didakwa gagal bertindak secara profesional menangani isu tersebut.

Menurut ketua pemudanya, Tan Hong Ping, dengan memasang pembesar suara menghadap tapak lokasi ceramah yang terletak kira-kira 20 meter telah dilakukan kumpulan yang tidak bertanggung jawab.

”Cakera padat digitak (DVD) dimainkan dengan kuat menerusi pembesar suara berkenaan sehingga mengganggu penceramah dan hadirin.

”Pembesar suara itu diletakkan menghala ke arah ceramah yang dianjurkan. Kami ada memberitahu polis supaya menyelesaikan perkara ini, namun tidak berkesan.

”Kami tidak faham, mengapa perlu ada provokasi sedangkan ceramah itu sudah mendapat permit,” katanya dalam satu kenyataan.

Dalam pada itu, difahamkan perundingan telah dibuat antara anggota kereta peronda dengan pemilik pembesar suara itu bagaimanapun gangguan itu tepat berlaku sehingga selesai ceramah.

Justeru, atas rasa tidak berpuas hati dengan layanan polis ke atas mereka, dia bersama pimpinan Pemuda DAP negeri membuat laporan di Balai Polis Mutiara Rini berhubung kejadian itu sekitar jam 9.30 pagi.

Advertisements
Kategori:Uncategorized Tag:
  1. Tiada komen.
  1. No trackbacks yet.

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

%d bloggers like this: