Utama > Uncategorized > Penduduk di Pontian diabaikan?

Penduduk di Pontian diabaikan?


image

PONTIAN – Datuk Ahmad Maslan, Ketua Penerangan UMNO didakwa bermain ‘politik kampung’ kerana dikatakan hanya mengunjungi Kampong yang dikenal pasti tidak banyak ‘masalah’.

Sedangkan kata Dr Ungku Mohd Noor Ungku Mahmood, Penyelia Pusat Aduan Rakyat (PAR) banyak lagi kampung di Parlimen Pontian terpinggir.

“(banyak masalah yang dikenal pasti seperti) Naik taraf jalan serta lorong dan titi laluan ke rumah penduduk, lampu jalan, bantuan baiki rumah serta persekitaran semak samun masih gagal di tangani.

“Permohonan dibuat sudah lama, berulang-ulang sehingga ada penduduk memberitahu, sudah jemu untuk teruskan permohonan,” ujarnya dalam satu kenyataan.

Menurut Dr Ungku lagi, dalam kunjungan PAR Pulai Sebatang semalam mendapati kebocoran air yang melimpah di Rumah Pangsa Taman Seri Api-Api, di sini, masih tidak diambil tindakan.

Katanya, walaupun berkali-kali rungutan penduduk diutarakan, tiada tindakan dilalukan menyebabkan mereka terpaksa membuat pengadang serta menyidai bunting lama (foto), bagi memisahkan ruang berdekatan surau serta mengelakkan percikan air limpahan yang berbau busuk supaya tidak jatuh ke atas lantai bawah blok .

“Ketika mengadakan Majlis di ruang berhampiran Pusat Khidmat Ahli Parlimen Pontian hanya berada sekitar 50 meter dari tempat kejadian, namun tidak di beri perhatian .

“Untuk Datuk Ahmad Maslan, kapan mahu anjurkan ‘Anugerah Rumah Pangsa Cemerlang di di Pontian?”, katanya lagi.

Kategori:Uncategorized Tag:
  1. Tiada komen.
  1. No trackbacks yet.

Tinggalkan komen