Arkib

Archive for Ogos 2013

Yb Pt. Yaani bersolat Hajat sempena peperiksaan

image

image

Dipetik dr Facebook Aminolhuda Bin Hassan

Majlis solat hajat dan bacaan yassin Sekolah Sri Beroleh utk murid tahun 6 yang akan menduduki peperiksaan UPSR minggu depan dan majlis menyampaikan sumbangan kepada 4 keluarga bakal tetamu Allah yang akan berangkat ke tanah suci Mekah minggu hadapan di Mesjid Sri Beroleh, jln kluang malam tadi.

Antara tetamu Allah ialah En. Hashim Pak Naib Kg. Beroleh.

Kategori:Uncategorized

Tetap senyum biarpun sakit

image

Dipetik dr Facebook  Mazlan Aliman

DIAN Andriani@pah adalah isteri kepada Hj Husin Dami, SU PAS Kawasan Tenggara, Johor. Dimasukkan ke Hospital Kulai sejak khamis lalu.

Tekanan darahnya terlalu tinggi, lebih 250. Dah hampir seminggu, tekanan darah kejap naik, kejap turun. 

Pah ni orang Sabah, keturunan Sulu. Bertemu jodoh dgn Hj Husin ketika sama2 bertugas di Felda.

Doakan beliau cepat baik. Moga Hj Husin dan keluarga tabah hadapi Ujian Allah.P/s sempat posing dgn isteri saya di katil Hospital.

Kategori:Uncategorized Tag:

Merdeka – Rakyat atau pemimpin

image

Dipetik dr Facebook Ungku Mohd Noor Mahmood

Apa erti kemerdekaan jika mentaliti pemimpin masih berlegar di tahap lama .

Yang berkuasa bolih lakukan apa sahaja, yang lemah di tindas, di lebel sebagai penderhaka jika tidak bersekutu dan mengampu .

Selagi agenda individu menjadi keutamaan perjuangan . Lupa tarhadap fitrah kejadian dan rapuh aqidah, akan membawa manusia terus tenggelam atas nikmat keduniaan serta bermajikan kan hawa nafsu,

Pelbagai selogan di cipta, pelbagai drama di pertonton kan, pelbagai peraturan di perkenalkan demi memenuhi matlamat 1M. ” M ” bukan untuk Malaysia, ” ” M ” kini untuk Mahathir, Muhyiddin, Mukhriz, mungkin ada sedikit untuk Mohd Najib.

Malaysia sebuah negara yang kaya dengan segala sumber alam . Masyarakat berbilang kaum merupakan aset istimewa anugerah Allah SWT jika bijak mencatur nya . 

Malang nya bagi mengekalkan agenda individu, selogan sempit perkauman telah di jadikan alat untuk mencapai matlamat tersebut .

Di kuasai semua agensi di bawah nya . Berlalu puluhan tahun lama nya, sehingga bertembung dengan kuasa Raja . 

Raja tewas di tangan nya, bertambah menggila lagak nya . Persalinan Raja di sarung ke badan nya .

Maka bertambah kebal lah mereka .Kini rakyat semakin bijak, malah lebih bijak dari yang memijak .

Berlaku lah pertembungan di antara kebijakkan rakyat dengan kemunduran pemikiran Pemimpin . 

Ini lah punca segala perbalahan yang tidak kunjung selesai, pertembungan antara golongan yang memperjuangkan hak dengan golongan yang mempertahankan kebatilan .

PERJUANGAN DULU KINI SELAMA NYA ADA LAH PERJUANGAN YANG DI BAWA OLIH NABI SAW . 

ISLAM MENJAMIN KESELAMATAN UMAH, BUKAN MELAYU, BUKAN ARAB, BUKAN JUGA CINA .

BUKAN PERJUANGAN BAWAAN UMNO YANG BERASASKAN INDIVIDU DAN KAUM YANG BATIL DAN SEMPIT SERTA MENYESATKAN UMAT MANUSIA, DULU KINI SELAMA NYA .

Kategori:Uncategorized Tag:

ADUN rai pelajar Pendidikan Khas

image

image

image

Dipetik dr Facebook Mohammad Taslim

SELASA 27 OGOS 2013 (Saya, Yb Dr Mohammad Taslim, Ahli Dewan Undangan Negeri Kawasan Maharani) meraikan Marhaban Kumpulan Pelajar Pendidikan Khas Sekolah Ismail Muar.

Kategori:Uncategorized Tag:

ADUN tinjau kawasan

image

Dipetik dr Facebook Aminolhuda Bin Hassan

MENINJAU penambahbaikan simpang pt. Yaani tengah dan pt. Lintang ptg tadi.

Semasa hari mengundi telah berlaku kemalangan yg membawa maut sepasang suamisteri dari pt. Yaani tengah.

Terima kasih kpd pihak berwajib yg telah melaksanakan tugasnya utk kebaikan dan keselamatan rakyat.

Kategori:Uncategorized Tag:

Pertandingan Alam Ria Pasti

image

Dipetik dr Page Pas Kaw Batu Pahat (Offical)

SEDANG berlangsung Pertandingan Alam ria Pasti Kaw Batu Pahat di Pasti Al-Fitrah Sg Buloh Senggarang, Batu Pahat.

Kategori:Uncategorized Tag:

Seronok anak-anak berpuasa enam

image

Dipetik dr Facebook Mazlan Aliman

ANAK saya yang ke 5, Mohd Yusof Qardhawi bersama Bonda.

Alhamdulillah, berjaya menyelesaikan puasa 6 Syawal hari ini walaupun sekolah baru darjah 5.

Tiada paksaan atau upah. Hanya motivasi, kelebihan puasa 6, ganjarannya seperti puasa sepanjang tahun.

Dia seronok berpuasa meskipun letih. Kekadang kesian juga tengok. Sejak darjah 3, dia berpuasa 6.

Anak saya yang paling kecil, Burhanudin Al Helmi, darjah 3, sedang menghabiskan puasa 6.

Sebagai ibubapa, kami tentu gembira…Syukur Alhamdulillah.

Kategori:Uncategorized Tag:

JOHOR letak syarat 10 KPI 

Dipetik dr Facebook Saaid B Ghani

KPI mesti ditetapkan oleh rakyat bukan MB dan ini termasuk MB juga mesti ada KPI.

Kalau KPI ditetapkan oleh MB, siapa pula nak tetapkan KPI MB, agaknya PM kut, PM pula siapa nak tetapkan KPInya, isterinya?

Menetapkan KPI oleh pemimpin adalah terlalu bodoh sebab itulah banyak kawasan gagal dimajukan dan masih ditakok lama kerana wakil2 rakyat dan JKKKP tak buat kerja sebagai wakil rakyat.

Kebanyakkan kawasan parlimen atau DUN masih mundur bukan saja dari segi kemajuan kampung, kemajuan jalan berlopak, parit tersumbat pun gagal ditangani.

Ada jalan yang tiada bermutu, ditampal sana sini selepas musim hujan kemudian berlopak balik kerana premix dan batu yang sepatutnya ikut spesifikasi, tapi ikut suka hati mereka yang bertanggung jawab kerana kalau ikut spec. poket kosong! Malaysia tidak boleh maju dikawasan2 kampung kerana wakil2 rakyat dan JKKKP tidak buat kerja untuk rakyat tapi buat kerja besarkan rumah, beli kereta mewah, semua kenduri duit peruntukan kepada rakyat.

56 tahun merdeka tidak ada apa2 yang boleh kita banggakan di kampung2 Melayu.

Yang banyak memajukan kawasan Melayu ialah bukan Melayu, habis tanah Melayu, sawah dijadikan rumah teres, rumah kedai, Melayu ghairah jual tanah, brokernya Melayu. Dulu kini dan selama2nya, akhirnya Melayu akan merepat dalam tanah air sendiri.

http://www.iman2taqwa.blogspot.com

Kategori:Uncategorized Tag:

Tolong kami bantu kami!

image

Dipetik dr Facebook Mazlan Aliman

PASTI Umar AlKhattab, Felda Bkt Ramun telah beroperasi lebih 13 tahun.

Memang menjadi tekad saya selepas PRU 13, kerja2 naik taraf, baik pulih bangunan dan infrastruktur akan diberi tumpuan utama.

Fasa pertama ialah menaik taraf kawasan permainan. Ia termasuk menggantikan alatan permainan yg begitu uzur.

Kerja2 asas sedang dilakukan ketika ini. Fasa kedua membaikpulih bilik air dengan mengganti paip lama, memperbaiki sistem saliran dan memasang mozek sepenuhnya.

Kerja mengganti paip lama sedang dilakukan. Fasa ketiga, memasang syiling bilik darjah, memasang mozek untuk lantai bilik darjah dan kawasan pejalan kaki.

Kos keseluruhan termasuk upah dianggarkan RM30 ribu. Yang mahalnya ialah membeli peralatan permainan dan memasang syiling.

Pasti Umar AlKhattab adalah Tadika Islam yang dibiayai sendiri oleh masyarakat. Samada elaun guru dan lain2. Komitmen kami adalah untuk memberi alternatif kepada Pendidikan Pra Sekolah yang berteraskan AlQur’an dan Sunnah.

Usaha naik taraf dan membaiki infra adalah untuk keselesaan murid dan ia menjadi tanggungjawab bersama.

Mereka2 yang menderma adalah sangat besar ganjarannya.

Amal Jariah yang berkekalan pahalanya selagi mana Pasti ini beroperasi demi untuk mendidik anak bangsa kita.

Kepada yang ingin menyumbang, boleh datang sendiri ke sekolah dan bertemu Pn Hatijah selaku Ketua Guru atau Bank In ac No 0110041000002082(BSN) atas nama Pasti Umar AlKhattab.

Terimakasih atas keprihatinan dan derma anda.

Kategori:Uncategorized Tag:

Marhaban penambat silatrurrahim

image

BENUT – Budaya kunjung mengunjung atau lebih dikenali sebagai Marhaban cukup sinonim dengan kedatangan Syawal terutama di negeri ini.

Bagi PAS Cawangan Sungai Besar, peluang mengenali perihal masyarakat dengan lebih dekat dapat dimanfaatkan seperti aktiviti sebegini.

Selain memberi kelebihan kepada ahli rombongan beramah mesra dengan tuan rumah, Ketuanya, Bachok Welang berkata, aktiviti ini turut dijadikan acara tahunan cawangan tersebut.

“Kami bergerak selama lima malam dengan dibahagikan kepada 8 buah Kampung berdekatan.

“Setiap malam tidak kurang lima buah rumah yang kami kunjung. Selain berselawat, pengisian juga terarah kepada slot Tazkirah dan doa,” katanya lagi ketika ditemui baru-baru ini.

Kategori:Uncategorized Tag: